BABYSTUFF TIL MIN LILLE DRENG

TRÆNINGSØVELSER – GODE TIL GRAVIDE

Der er blevet efterspurgt nogle træningsøvelser til gravide, som alle kan lave med ro i sindet, og som styrker dit bækken og baller.
Jeg er selv super glad for disse øvelser, og kan mærke en kæmpe forskel på min krop siden jeg startede med at lave dem.
Nu består mit program ikke kun af 3 øvelser, men jeg vil til at starte med vise jer disse øvelser.
De indgår i min ben/balle program – så laver dette 2-3 gange om ugen.
Desuden træner jeg min ryg og læn hver gang jeg er i træningscentret, da jeg har haft utrolig mange smerte, men de er også forsvundet efter jeg er begyndt at fokuserer på at styrke min ryg.

Husk at hvis du er gravid, så lyt til din krop ekstra meget.
Lad de tunge vægte være, og så kan du evt tage få kilo men lav øvelserne flere gange, og i langsommere tempo.
Og til sidst, så lad vær med at træne mave.

Ved de få “huskeregler” har jeg virkelig fået en rutine i træningscentret, som gør mig til en stærk og meget gladere gravid.
Rent mentalt, kan jeg også mærke at jeg er blevet meget mere glad og nyder at være gravid.
Desuden er min samvittighed også meget bedre, når jeg i weekenden giver den gas med usunde ting.
Jeg tillader mig selv i weekenden, at spise hvad jeg har lyst til.
I hverdagene spiser jeg meget grønt og sundt.

Men nu til øvelserne:

Øvelse 1.
Her placerer jeg en blød bold imellem benene, presser benene sammen så du ikke taber bolden, og så løfter du rumpen.
Man hæve/sænker rumpen i langsomt tempo, og har fokus på bækken/baller.
Denne øvelser laver jeg 12 gentagelser af, og 3 omgange.
Så 12 x 3.

Øvelse 2.
Her skal vi både bruge den bløde bold og en balance bold.
Her ligger man rumpen ind til balancebolden, sætter fødderne op på den og flekser fødderne, tager den bløde bold mellem benene og løfter rumpen og herefter ét ben af gangen.
Her skal man være opmærksom på, at spænde godt i kroppen, og sørger for at rumpen forbliver oppe.
Man tager skiftevis benet op.
Der laver jeg også i alt 12×3.


Øvelse 3.
Sidste øvelser er meget enkel, men effektiv.
Her bruger vi kun balancebolden.
Man ligger rumpen op til balancebolden, samler fødderne, tager benene ud til hver side og løfter rumpen op.
Så man hæver og sænker rumpen.
I denne øvelse fokuserer jeg meget på bækken og rumpen.
Jeg udfører øvelsen langsomt og igen 12 x3.

God træning og god weekend.

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

BABYSTUFF TIL MIN LILLE DRENG